perjantai 23. lokakuuta 2020

Flinga? Miten teen asian x Moodlessa tai Teamsissa? Opi lisää tallenteista!

Flinga-verkkotyökalu on jo monille opettajille tuttu luennoilta osallistujien aktivoinnista tai yhteisessä tiedonrakentelusta. JYU on nyt hankkinut lisenssi ja nyt sekä henkilökunta että opiskelijat voivat sitä hyödyntää yhteistyön tukena ilman flingojen määrärajoitusta. Ohjetallenteet löydät Moniviestimestä sekä ohjeet su ja eng helpjyufista hakusanalla flinga.

Flingan voit mainiosti linkittää Moodle-kurssialueellesi tai hyödyntää Zoom-työskentelyssä esim. jakamalla linkin chatissa. Myös pienryhmille voit luoda omat flingat esim. Zoom-breakoutroomeihin ja lopuksi tuotoksia voidaan yhdessä tarkastella.

Digipalvelut ovat tuottaneet monista kevään ja syksyn 2020 webinaareista tallenteet. Näiden ja aiempien pidempien ohjevideoiden lisäksi on toivottu lyhyitä pikaohjetallenteita. Löydät nyt maksimissaan 2 minuutin mittaiset Moodlen pikaohjeet Moniviestimestä - näkökulmana ovat useimmin kysytyt kysymykset. Näitä myös jatkossa täydennetään.

Uutena mahdollisuutena itseopiskeluun ovat myös Wistecin materiaalit, jotka ovat sekä henkilökunnan että opiskelijoiden käytettävissä. Voit omaan tahtiin katsoa lyhyitä videoklippejä mm. Teamsin, sähköpostin, Office-ohjelmien ja some-välineiden hyödyntämisestä.