keskiviikko 9. marraskuuta 2011

Muutosten tuulia

Jyväskylän yliopiston sähköpostipalvelut uudistuvat. Kevään aikana webmailia käyttävä henkilökunta siirtyy Microsoft Exchange –palvelujen käyttäjäksi ja opiskelijat siirretään Isa-postiin. Isa-postin palveluihin kuuluvat Googlen Apps for Education –palvelut: kalenteri, toimisto-ohjelmat, sivustot ja ryhmien luominen. Henkilökunta saa halutessaan Google-palvelut käyttöönsä - tosin ilman sähköpostia ja kalenteria.

Tietohallintokeskus tarjoaa koulutusta sekä opiskelijoille että henkilökunnalle. Opiskelijakoulutuksissa tutustutaan ryhmätyövälineisiin ja henkilökunnan koulutuksissa siihen, miten sosiaalisen median välineitä voi hyödyntää opetuksessa. Ilmoittautuminen ja lisätiedot löytyvät Korpista. Opiskelijoille tarkoitettu ryhmä löytyy nimellä THKISA Sosiaalisen median työkaluja (Google Apps) ja henkilökunta THKISAHK Sosiaalinen media opetuksessa (Google Apps).

Koulutuksia sekä tukipalveluita on tarjolla helmikuun 2012 loppuun saakka joten ole nopea ja varaa paikkasi koulutuksiin!