keskiviikko 24. syyskuuta 2014

Palautetta videoklippinä Optimassa

Puuduttaako tekstipohjaisen palautteen antaminen? Olisiko puhuttu palaute toisinaan nopeampikin tapa antaa palautetta kirjoittamisen sijaan? Antaisivatko äänenpainot, ilmeet ja eleet jotakin lisää palautteeseen?

Opettaja voi nyt  antaa myös Optiman palautuslaatikkoon palautetuista tehtävistä  ääni- ja videopalautetta.  Palautteen pituus voi olla maksimissaan 10 minuuttia. Videoklipin voi tehdä palautuslaatikossa klikkaamalla yhteenveto-näkymässä opiskelijan yksityiskohtaisten tietojen kohdalta Medialiite -linkkiä, joka avaa videonauhurin.  Vastaavasti myös opiskelija löytää videopalautteen arvioinnista helposti palautuslaatikon medialiite-linkistä.

Aiemminkin ääni- ja videopalautetta on voinut työstää Optimassa samalla helppokäyttöisellä ääni- ja videonauhurilla. Palautteen lisäksi opettaja voi elävöittää työtilaansa tekemällä esimerkiksi tervetuloa-tervehdyksen tallenteena tai ohjeistaa tehtäviä vaihteeksi äänellä.

Myös opiskelijat voivat käyttää ääni- ja videonauhuria tehtävien teossa, mikäli opettaja on määritellyt ko. työkalun opiskelijoiden käyttöön.

Löydät tarkat ohjeet:
Uudistunut palautuslaatikko