maanantai 8. elokuuta 2016

Moniviestin-videot televisioruudulle Chromecastin kautta

Moniviestimen videotallenteita katsotaan useimmiten joko tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen näytöiltä, mutta kotioloissa voisi olla mukavaa katsoa vaikkapa luentovideoita vähän suuremmaltakin ruudulta. Perinteinen ratkaisu on kytkeä tietokone tai tabletti sopivalla kaapelillla televisioon kiinni, mutta silloin laitteen liikuttelua rajoittaa videokaapelin pituus - eli useimmiten piuha ei riitä ihan sohvalle asti.

Google Chromecast on televisioon kytkettävä lisälaite, joka mahdollistaa langattoman kuvansiirron mobiililaitteen näytöltä televisioruudulle. Monet tutut videosovellukset kuten YLE Areena ja MTV Katsomo tukevat Chromecastia, ja nyt tämä tuki löytyy myös Moniviestimestä!

Käytännössä voit siis videotoiston käynnistyttyä valita, että videokuva siirretäänkin kännykän näytöltä television ruudulle. Jos videoruudun ylälaidasta löytyy oheisen kuvan mukainen harmaa Chromecast-ikoni, on kaikki valmista langattomaan videonsiirtoon:

Tarkemmat ohjeet löydät Moniviestimen ohjeportaalista.