maanantai 18. huhtikuuta 2016

Jybar - kätevä yläpalkki selaimessa tarjoaa pikalinkit, ruokalistat ja Superhaun!

Toteutimme IT-palveluissa maaliskuussa 2016 tällaisen merkittävän palvelun nimeltään Jybar:

Ei näytä kovin kummoiselta? :)

Mutta mutta, avattuna Jybar näyttääkin tältä:
Jybar

Jybar on Jyväskylän yliopiston lukuisissa www-pohjaisissa palveluissa oleva yläpalkki, josta löytyy mm. seuravat ominaisuudet:
  • Pikalinkit - kaikki opiskelijan tärkeimmät palvelut yhden klikkauksen päässä
  • Superhaku (yhdistetty asia- ja henkilöhaku, täsmätulokset ja ohjeet sekä Korppi-kurssit)
  • Ruokalistat - Sonaatin ja Ilokiven päivän ruokalista kätevästi
  • Responsiivisuus: Toimii tietokoneessa, tabletissa ja kännykällä
  • Yhtenäisyys: Jybar yhtenäistää yliopiston sovelluskirjoa - sama palkki joka paikassa
  • Minibar: Jybarin voi pienentää piiloon ja palauttaa näkyviin yhdellä klikkauksella - ei varmasti häiritse ketään!
  • Tekniikka: Nopea, modulaarinen, moderni ja taustatekniikka (react)
  • Käyttäjät mukaan kehittämiseen - Jybarista kerätään aktiivisesti palautetta ja sitä kehitetään jatkossa käyttäjien toiveiden mukaan
  • Joustava kehittäminen - Muutosten vieminen tuotantoon ei vaadi palvelukatkoja
  • Joukkoistettu kehittäminen - Yhtenä tavoitteena on avata Jybarin koodia ja rajapintoja niin, että myös opiskelijat voisivat kehittää Jybariin uusia ominaisuuksia!

Jybar-esimerkkejä

Ja tässä esimerkki Jybarista Opiskelu-sivustolla ns. minibar-asetuksessa. Ei varmasti häiritse ketään!

Ja tässä Jybar avattuna Opiskelu-sivustolla:

Ja tässä esimerkki Superhaun tuloksista:

Ja kirsikkana kakun päälle - ruokalistat:

Jybar-palaute on ollut positiivista

Palvelu on saanut lähes yksinomaan ylistävää palautetta, mm.

Ihan mahtava, parasta sitten leivänpaahtimen!
Jybar käyttöön nykyistä useampaan palveluun!
Parasta pitkään aikaan!
Kokeile itse ja anna palautetta!

Osa sähköistä työpöytää

Jybaria kehitetään edelleen, tulevaisuuden visioita ovat mm. kertakirjautuminen ja ns. Student timeline, joka näyttää opiskelijan nykyhetken (missä pitää olla nyt), menneisyyden (esim. suoritukset) ja jopa tulevaisuuden (arvioitu valmistuminen nykytahdilla)!

Lue lisää Jybarista!