torstai 18. lokakuuta 2018

Sinustako uusi digikummi?

Jyväskylän yliopistossa on toiminut noin vuoden ajan digikummiverkosto, jossa digipedagogista tukea tuodaan lähelle opettajaa ja hänen arkityöhönsä. Nyt sinulla on mahdollisuus tulla mukaan vireään verkostoomme!

Digikummi haluaa kokeilla uutta ja innostaa kollegoita kehittymään opetusteknologian hyödyntämisessä. Digikummin ei tarvitse olla mikään digiguru - teknisiin kysymyksiin hän saa ideoita ja tukea digikummien vertaisverkostosta ja Digipalveluilta. Digikummi toimii linkkinä ja auttaa löytämään ratkaisuja opettajien tarpeisiin yli laitos- ja tiedekuntarajojen. Verkostossa on tällä hetkellä mukana 24 digikummia jokaisesta tiedekunnasta ja neljästä erillislaitoksesta.

Opettaja, lähde mukaan! Hae digikummiksi 2.11.2018 mennessä. Hakulomake: http://r.jyu.fi/digikummirekry2018

Katso videoklippi: "Mitä iloa ja hyötyä sain arkityöhöni digikummiverkostosta? Opettaja oppii vertaisiltaan" (tallenne koottiin yhteistyössä parnteriyliopistojen Turun ja Taideyliopiston kanssa sekä esitettiin Pedaforum 2018-seminaarissa)

Digikummitoiminta on osa OKM:n erityisavustuksella rahoitettavaa "Korkeakoulujen henkilöstön pedagogisen ja digitaalisen opetus- ja ohjausosaamisen vahvistaminen" -hanketta vuosille 2017-19. Hankerahoituksen avulla on mahdollista saada uusille digikummina toimiville opettajille huojennusta työsuunnitelmiin (30 h kontaktiopetusta) kalenterivuoden 2019 aikana.