keskiviikko 14. huhtikuuta 2021

EXAMille uusi etusivu ja lisäyksiä tenttikoneiden ohjelmistovalikkoon

Jyväskylän yliopiston sähköisen tenttimisen palvelu EXAM on saanut uuden hienon etusivun!

Käyttäjille on joskus haastavaa saada tietoa esim. käyttökatkoista ja päivityksistä, vaikka huoltotiedotteita kirjoitetaankin aina digipalveluiden sivuille. Uuden etusivun myötä käyttäjälle saadaan ennen palveluun kirjautumista nyt yhdessä näkymässä kerrottua yleisiä asioita EXAMista mutta myös tiedotettua helpommin päivityksistä, huoltokatkoista tai vaikkapa uusista ominaisuuksista. Etusivulta käyttäjä ohjataan myös EXAM-ohjeiden äärelle ja nyt on lakisääteinen tietosuojailmoitus samoin kuin saavutettavuussselostekin saatavilla linkin takana. Etusivun oikeasta yläkulmasta sitten siirrytään tutulle kirjautumissivulle.

Mobiililaitteilla etusivu skaalautuu niin, että kielivalinta ja kirjautuminen näkyvät yläreunassa ja ajankohtaisiin uutisiin sekä linkkeihin pitää hieman rullata alaspäin.

Word ja Excel lisätty EXAM-tenttikoneiden ohjelmistovalikkoon

Word ja Excel on nyt käytössä molempien EXAM-tilojen tenttikoneilla tentin aikana. Wordista on estetty oikoluku, joten opiskelija ei voi hyödyntää sitä tenttivastausta kirjoittaessaan. EXAM-tenttien tai kysymysten liitteeksi voi siis nyt lisätä myös Word- ja Excel-tiedostoja.