tiistai 13. huhtikuuta 2021

Miten korona vaikutti suomalaisten somen käyttöön?


(kuva: Harto Pönkä)


"Korona synnytti suurimman somebuumin sitten Facebookin yleistymisen", sosiaalisen median ja koulutusteknologian asiantuntija Harto Pönkä toteaa tuoreessa somekatsauksessaan (4/2021).  Esimerkiksi 81 % eli n. 3,3 miljoonaa 15-74-vuotiaista suomalaisista käyttää WhatsAppia viikottain. YouTube on toiseksi suosituin verkkopalvelu Suomessa jo yli 10 vuoden ajan. Suomalaisista 39 % katsoo YouTube-videoita päivittäin.

"Somepalvelujen suosituimmuus riippuu siitä, mitä ja minkä ikäisiltä kysytään." Facebookin käyttö laski Suomessa 2018-2020, mutta korona käänsi sen uudelleen kasvuun.

Miten eri somepalveluiden käyttö on vaihdellut vuosina 2014-2020? Mitä ovat katsotuimmat suomenkieliset YouTube-kanavat? 

Lue lisää: https://www.innowise.fi/fi/sosiaalisen-median-kaytto-suomessa-somekatsaus-04-2021/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti