torstai 22. lokakuuta 2015

Examissa suoritettu jo yli tuhat eTenttiä kesä-syyskuussa

Uuden Exam-etenttijärjestelmän käyttöönotto on sujunut hyvin JY:ssa. JY on ollut TTY:n ohella yksi Exam-kärkipilotoijista. Exam-etenttejä on suoritettu JY:ssa kesä-syyskuun aikana jo yli tuhat (tarkalleen 1130 kappaletta).

Kokemukset Examista ovat olleet pääsääntöisesti myönteisiä ensinnäkin opiskelijoiden kannalta: mm. vanhan järjestelmän palvelinongelmia käyttökatkoksineen ei ole ollut oman asennuksen ansiosta. Opiskelijoiden tenttivaraukset ovat sujuneet helpommin selkeämmän ajanvarauskalenterin avulla. Exam-järjestelmän yksi tärkeä ominaisuus eli vastausten automaattinen tallennus on estänyt vanhan järjestelmän harmilliset tilanteet vastausten hävitessä yllättävissä katkoksissa.

Myös etenttien luominen sujuu nyt aiempaa jouhevammin ja tentaattoreilla onkin järjestelmässä liki 500 julkaistua etenttiä, joista puolet on maturiteetteja.

Exam-järjestelmää kehitetään edelleen ja JY on halunnut panostaa erityisesti maturiteettiprosessin edistämiseen sekä suoritustietojen automaattiseen siirtoon Examista Korppiin ja rekisteriin. Lähitulevaisuudessa vielä tämän vuoden puolella Examissa ovat mahdollisia myös monivalintatentit.