torstai 29. lokakuuta 2015

Vinkkejä ja hyviä käytäntöjä TVT:n käyttöön Facebook-ryhmistä

”Hankittiin laitokselle 20 iPadia. Mitäs me nyt näillä tehdään?”
”Mikä olisi hyvä äänestys-appsi?”
”Onko kellään ehdotuksia kohtuuhintaisista näppiksistä Samsung-tabille?”

Erilaisten mobiililaitteiden ja sovellusten määrä kasvaa huimaa vauhtia. Tuntuu siltä, että kun on yhteen sovellukseen tutustunut, on jo uusi laite tai sovellus olemassa. Vaikka kuinka yritämme pysyä kehityksessä mukana, tuntuu välillä siltä, että aina on askeleen jäljessä.
Kuluvan lukuvuoden kantavana teemana yliopiston yhteisessä henkilöstökoulutuksessa on hyvien käytäntöjen jakaminen. Hyviä käytäntöjä ja tietoa jaetaan myös sosiaalisessa mediassa.
Facebookissa on useita ryhmiä ja sivustoja, joissa pohditaan tvt:n käyttöä oppimisessa ja opetuksessa. Ryhmissä voi esittää kysymyksiä tai jakaa omia hyväksi havaittuja kokemuksia. Kokeneet tvt:n käyttäjät ja alan tienraivaajat jakavat ystävällisesti vinkkejä opetukseen ja oppimiseen.
Kun seuraavan kerran menet Facebookiin, tutustu esim. näihin ryhmiin ja sivustoihin. Tykkää tai lähetä liittymispyyntö ylläpitäjälle.

Ryhmiä

• iPad opetuksessa