torstai 5. marraskuuta 2015

APUA!!1!
TÄÄ EI TOIMI!
EN PÄÄSE KIRJAUTUMAAN!

Ahkeran uurastamisen tiimellyksessä saattaa välillä nousta seinä vastaan tai vastaavasti jokin inha ongelma voi yrittää häiritä työntekoa. Mikäli IT-palveluiden ohjeportaali on kahlattu läpi ja kaverille kilauttaminenkaan ei auta, niin edessä on tukipyynnön raapustaminen.

Selkeä ja oikeaan paikkaan toimitettu viesti nopeuttaa tukipyynnön käsittelyä, joten kannattaa panostaa tukipyynnön tekemiseen. Kannattaa siis muistaa, että:

  • Tukipyyntö kannattaa aina lähettää tukipyyntölomakkeen kautta. Mikäli tiedät tukiosoitteen, niin voit myös lähettää tukipyynnön oman sähköpostisi kautta.
  • Viestiä ei kannata lähettää yksittäisen henkilön sähköpostiin, sillä erinäisistä syistä (mm. lomat, sairauslomat, työmatkat) tukipyynnön käsittelyaika voi viivästyä jopa useammalla päivällä.
  • Tukipyyntö kannattaa nimetä järkevällä ja kuvaavalla otsikolla (”Tää ei toimi” –tyyliset otsikot eivät auta käsittelijää pääsemään ongelman lähteille)
  • Tukijonoissa voi välillä olla ruuhkaa, mutta tukipyynnöt kyllä kuitenkin käsitellään mahdollisimman pian. Asiattomuudet eivät kuitenkaan valitettavasti nopeuta tukipyynnön käsittelyä.


Tukipyyntöjä on monenlaisia, mutta viestin sisällöstä tulisi ainakin käydä ilmi seuraavat asiat:

  • Nimesi, käyttäjätunnuksesi ja yhteystietosi
  • Työasemasi nimi ja sijainti
  • Tapahtuma-ajankohta
  • Mahdollisimman tarkka kuvaus ongelmasta tai tukitarpeesta
    • Liittyykö ongelma johonkin tiettyyn ohjelmaan tai palveluun?
    • Koskeeko ongelma jotain ympäristöä, kurssia tai työtilaa?
    • Mitä haluat tukihenkilön tekevän?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.